1 Temmuz 2016 Cuma

Neden Bengi Bitig?

Bengi Bitig mi, o da ne?

Öncelikle çok çok özür diliyorum, uzun zamandır giremedim. Gerçi bunları gören, bilen var mı orası meçhul. Kendi kendime de konuşuyor olabilirim yani :D Yine de kendimi açıklayayım. Yaz, Ramazan, karne, tatil, bayram, Doctor Who, Sims 3 vb. derkeen burayı baya bir ihmal ettim. Demin kitap okurken aklıma bir blogum olduğu geldi ve bir yazı yazayım dedim.

Ne zamandır blog isminin neden ''Bengi Bitig'' olduğunu açıklamak istiyordum. Bu fazla uzun bir yazı olmayacak, çünkü destan gibi bir hikayesi yok.

Bu ismi ben değil Black buldu. Instagram hesabımızdaki diğer arkadaşımız var ya, işte o. (@bengibitig hesabımıza bakabilirsiniz, resimlerimiz çok güzeldir.) Bir gün Black'in bir bookstagram açası geldi ve fikrini benimle paylaştı. Ben de ''iyi, tamam, güzel'' gibi yuvarlak kelimelerle geçiştirme ve kabul etme arası bir şey yaptım. Niye geçiştirme diyorum? O durum da şöyle: Bundan önce milyon kere çeşitli sosyal paylaşım platformlarından hesap açmaya yeltendim ve hiçbirinde istediğim sonuca ulaşamadım. Bu da insanın şevkini kırıyor haliyle. Sabret olur diyorlar ama bende o işe yaramıyor :D

 Şimdi Black'e geri dönelim. O, benim geçiştirme ve kabul etme arası cevabımı alınca isim aramaya başlamış.(Bu arada biz bu bookstagram fikrini okulda konuşuyoruz, Black ise isim arayışını evde yapıyor.) Biliyorsunuz ki çoğu Türk kitap bloğunun, bookstagram'ının, booktuber'ının ismi İngilizce kelimelerden oluşmakta. Şahsen bu beni rahatsız ediyordu. Kitap okumayı seven insanlar olarak biricik dilimizi de korumamız gerektiğini düşünüyorum. Black'le düşüncelerimiz aynı çıktı. ''Çoğu kişi ismini yabancı dillerde yapıyor, biz niye öz Türkçe yapmıyoruz?'' dedi ve bu bana çok mantıklı geldi. Kendisi bir araştırma yapmış ve ''bengi'' kelimesinin ''sonsuz, sonsuzluk, ebediyet'' gibi anlamlara, ''bitig'' kelimesinin ise ''yazı, söz'' gibi anlamlara geldiğini öğrenmiş. Muhtemelen bizim kast ettiğimiz anlam direkt ''Bengi Bitig'' kelimesinde ortaya çıkmıyordur. Ancak bizim bu konuda hiç bilgimiz yok maalesef (Orhun Yazıtları bizim ama onu da Danimarkalı bir bilim adamı okumuş, değerlerimize ne kadar ''değer'' verdiğimizi buradan anlayın işte.) Biz de yapabildiğimiz kadarıyla bir tamlama oluşturduk, Türkçemizin güzel kullanılması açısından ilk adımı biz atalım dedik ve ismimizi Bengi Bitig koyduk.

İşte ismimizin böyle bir hikayesi var. Ben size bu hikayeyi aktarırken kendime de harika bir fikir verdim :D Ben araştırmaya, öğrenmeye ve özellikle de yazmaya çok meraklı bir insanım. Merak ettiğim şeyleri (örneğin bu yazımda bahsettiğim Orhun Yazıtları, Transilvanya veya kaktüsler aklınıza ne gelirse) güzel bir araştırma yaparak toplayıp burada sizlerle paylaşmaktan zevk duyarım. Bengi Bitig'in sadece yorumlar yapan bir blog olmasını istemiyorum. Ne de olsa anlamı ''Sonsuz Yazı'' benzeri bir şey.

Bu yazı biraz fazla samimi olmuş olabilir. Bir makale, okul ödevi veya roman olmadığı için her kullandığım kelimenin üstünden geçmek istemedim. Yüz yüze oturup konuşsak da bunları söylerdim. Samimiyetle, sıhhatle, mutlulukla kalın ve dua etmeyi unutmayın diyerek Kadir Gecesi'ne uygun bir kapanış yapalım. Hoşçakalıın.


- E. N. Falconson

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder