15 Mayıs 2016 Pazar

Batman v Superman | Film Yorumu

Ihım, ilk yorumumla karşınızdayım.

İlk yorum için daha özel bir şeyler düşünmüştüm. En sevdiğim film, kitap veya favori dizimin son bölümü gibi. Ama her öğrencinin ortak derdi, hocaların birbiriyle ''Acaba hangimiz çocuklara daha zor soru sorabiliriz?'' diye yarıştığı, etrafta okullu zombilerin kol gezdiği dönem olan sınav haftalarına 7-8 gün kaldı ve tabiri caizse benim ineklemem gerekiyor. Bu yüzden daha hafızamda taze olan filmlerden birini yorumlamak istedim. Tabii yorumlamak bana düşmez. Hani bir şey izler veya okursunuz da onu fena halde biriyle konuşmak, tartışmak istersiniz ya... Heh işte bu onun gibi bir şey. Önce yapım yılı, oyuncular, IMDb puanı gibi teferruattan bahsettikten sonra yoruma geçeceğim. 

NOT: Resimler bazen mobilden biraz bulanık görünüyor. HD görmek isterseniz resmin üzerine basmanız yeterli.

bcfgh

Orijinal Adı: Batman v Superman: Dawn of Justice
Süre: 2 saat 31 dakika
Tür: Aksiyon, Macera, Fantastik
Gösterime Giriş Tarihi: 25 Mart 2016
Yönetmen: Zack Snyder
Yazarlar: Chris Terrio, David S. Goyer
Oyuncular: Ben Affleck, Henry Cavill, Gal Gadot, Amy Adams...
IMDb Puanı: 7,1/10

Superman dünyaya ''umut''la birlikte ölümü ve korkuyu da getirmiştir. Onu sevenler ve iyi olduğunu düşünenlerin yanında ondan nefret eden ve intikam almak isteyenler de vardır. Bruce Wayne de Superman'in dünyaya yıkımdan başka bir şey getirmediğini düşünenler arasındadır. Batman'e dönüşerek dünyayı Superman'den kurtarmak istemektedir.




Öncelikle sizi uyarayım, yazımız spoiler içerebilir. İzledikten sonra okumanızı tavsiye ederim ama yine de içerik hakkında detaylı ve izlerken bana küfredebileceğiniz bilgiler verirken SPOILER yazıp sizi uyaracağım. ;)

Yıl boyunca martın sonunu iple çekmiştim. Çünkü Batman benim favori süperkahramanlarımdan ve Christopher Nolan da filmin yönetici yapımcısı (wikipedia'da öyle diyor :D) Nolan'ın The Dark Knight üçlemesi efsane olunca filmi izlemek bana farz oldu. Ve bilin bakalım martın sonunda benim filme ilk çıktığı gün gitmemi engelleyecek ne oldu? Dönemin ilk yazılı haftasına girdik. Velhasıl Batman v Superman'e 2-3 hafta gecikmeyle gidebildim. 

Gerçeği söylemem gerekirse film başta beklentilerimi karşılamadı. Kötü değildi, kesinlikle kötü değildi. Ama ben The Dark Knight gibisinden bir yapım beklerken Man of Steel gibi bir yapımla karşılaştım. O da kötü değildi ama konunun işlenişi, sürükleyicilik vb. açılardan The Dark Knight üçlemesinin birkaç tık altındaydı. Batman v Superman de Man of Steel'in devamı olduğundan onun işlenişini daha çok andırıyordu. Bu arada The Dark Knight üçlemesi benim favori filmlerimden olduğu için kıyaslamayı onunla yapacağım. Umarım bu sizi rahatsız etmez. :D

Filmde kahraman olarak sadece Batman ile Superman geçmiyordu. Wonder Woman başroller arasında olduğu gibi Flash, Cyborg ve Aquaman'in de bahsi geçti. Bu arada Flash'ı maalesef Grant Gustin değil Ezra Miller oynuyor. O da iyi bir iş çıkaracaktır ileride bir Flash filmi olursa tabii ama çizgiromandaki tasvire birebir uymasa da Barry Allen karakterinde Grant Gustin'i görmeye alışmıştık.

Batman Begins'te (The Dark Knight Üçlemesi #1) olduğu gibi bu filmde de Bruce Wayne'in annesinin ve babasının öldürülmesine değinilmiş. TWD izleyenlere hafiften komik gelebilecek tarafı ise şu: Bruce Wayne'in annesi Martha'yı Lauren Cohan, babası Thomas'ı Jeffrey Dean Morgan oynuyor. Aslında film biraz da bunun üzerinden yürüyor. Dikkat SPOILER, Batman tam Superman'i Krypton ile öldürecekken onun üvey annesinin adının da Martha olduğunu öğreniyor ve öldürmekten vazgeçiyor. Peki tek nedeni bu mu? Değil tabii ki. 

Filmdeki kötü karakterimiz Lex Luthor. Çizgiromanlardaki ününe karşılık filmde pek de ''best villain'' olacak tarzda yansıtılmadı bize. Demek istediğimi filmdeki Lex Luthor'u Joker'le, Loki'yle, Voldemort'la vb. ile karşılaştırırsanız anlayabilirsiniz. Jesse Eisenberg bence yine iyi bir oyunculuk sergilemişti ama bu onu unutulmaz bir kötü karakter yapmaya yetmeyecek gibi görünüyor. 

Neden Lex Luthor'dan bahsettin ki şimdi diyorsanız izleyenler spoiler uyarıma bir daha baksın izlemeyenler ise SPOILER TEHLİKESİ GEÇTİ yazan yere kadar atlasın. Batman Superman'e baştan beri ayar oluyor. Bruce zengin tabii her seferinde zırhını, arabasını, kendini daha da güçlenirip Superman'e ikide bir saldırıyor. Ama Superman'e boşuna ''Man of Steel (Çelik Adam)'' demiyorlar. Adama tam anlamıyla kurşun işlemiyor. Derken Bruce son kez kendini güçlendiriyor ve ''Ya o ölecek ya ben.'' diyerek Superman'e, Gotham'a gelmesi için o meşhur işaretini (fenerdeki yarasa, çaktınız değil mi?) gönderiyor. Lex Luthor da bunların arasındaki husumetten faydalanıyor; Clark'ın (Superman yani) gerçeği kadar çok sevdiği üvey annesini kaçırıyor ve Superman'e şantaj yapıyor. ''Git Batman'i öldür.'' Ama Clark uyumlu insan, ''Gel,'' diyor Batman'e ''Bu Lex bana seni öldürmemi söyledi. Biz yine de beraber savaşalım ona karşı.'' Ama Superman birilerini kurtarmak için başkalarına o kadar çok zarar vermiştir ki Batman hala ''Ya sen ya ben.'' diyerek onunla savaşmaya devam ediyor. Ama demin özetlediğim savaşma sahnesi bence gayet güzeldi:


Video çok kaliteli değil ve tüm sahneleri içermiyor ama bulabildiklerimin arasında en iyisiydi. Alıntı yaptığım Youtube kanalı: The Living TribunalTM

Superman'in ''Eğer seni öldürmezsem onu öldürecekler... Martha'yı.'' demesi Batman'in duraksamasına yol açıyor. O sırada Lois Lane gelip Batman'e engel oluyor. Ama film burada bitmiyor tabii. Lex Luthor bilmediği haltlara karışarak başlarına daha büyük bir bela açıyor. General Zod'u (Man of Steel'de Superman ile şehrin altını üstüne getiren kavgayı yapan adam, filmin sonunda ölmüştü.) dev bir canavara dönüştürüyor. Bu sahnede salondaki küçük bir çocuk aceleyle ve çok sesli bir şekilde dışarı çıkmıştı :D Şehrin tekrar içine eden bu canavarımsı şeye karşı birlikte savaşmaya karar veriyorlar ki bence o sahneler de müthişti. Bu sırada Wonder Woman çıkageliyor. Bence filmdeki en iyi karakterlerden biri oydu, bir bakıma filmi kurtaranlardan biriydi.

SPOILER TEHLİKESİ GEÇTİ, Filmi konusu itibariyle yorumladığımıza göre şimdi karakter seçimine, filmin ilerleyişine, soundtracklere vb. geçebiliriz.

Oyuncu seçimi bence o kadar da iyi değildi. Hepsi çok iyi oyuncular ama ben o rollere pek uyduramadım. Bruce Wayne'den başlayalım. Ben Affleck çok iyi bir aktör. Ama Bruce Wayne için biraz ağırbaşlı kaçıyor. Veya o şekilde oynadı, bilemeyeceğim. Benim için Bruce Wayne, Christian Bale'in oynadığı. Oradan buradan edindiğim bilgilere göre Bruce Wayne uçarı bir tipmiş. Bale'in Bruce Wayne'ken şımarık bir tipe, Batman'ken ciddi bir tipe bürünmesi benim çok hoşuma gitmişti. Ben Affleck ise çok iyi bir oyuncu olmasına rağmen Bruce Wayne'in daha ele avuca sığar bir versiyonunu, sanki biraz yaşlanmış halini oynar gibiydi. Yine de rolünü çok iyi yaptı, izlerken rahatsız olmadım. 

Henry Cavill, Superman için biçilmiş kaftan. En azından bana öyle geliyor. Çene yapısı, yüz hatları, mimikleri falan Clark Kent'e benziyor. Çok tanınmamış bir yüz olması bizim role inanmamızı kolaylaştırıyor. Adam aslında izin verilse tanınacak ama alacağı rolleri hep Robert Pattinson kapmış. Pattinson yerine Harry Potter'da Cedric rolünde veya Alacakaranlık'ta Edward rolünde Cavill'i görebilirdik. Ama ikisini de alamamış, bu şanssızlıklar silsilesi üzerine bir de bi' dergide ''Yılın En Şanssız Adamı'' unvanını almış.

Amy Adams sevdiğim bir oyuncu olmasına rağmen tanınmış bir yüz olduğundan onu Lois Lane olarak görmek biraz zor oldu. Gal Gadot, Wonder Woman karakterine çok yakışmıştı. Jesse Eisenberg ise çoğu filmde sergilediği başarısını bu filmde de sergiledi ancak Lex Luthor maalesef bir Joker, bir Loki veya bir Red Skull olamadı.

Ama her şeyden öte... Alfred hiç olmamış. Jeremy Irons, Alfred için fazla modern kaçmış. Michael Caine baba yarısı uşak rolüne çok yakışıyordu. Irons teknolojiyle daha ilgili bir Alfred'i canlandırmış. Caine'den sonra Irons'a filmde alışamadım, zaten Bruce'la çalışırlarken onun Alfred olduğunu bile zor tahmin ettim. 

Oyuncu meselesini kapatıp filmin ilerleyişine geçelim. Baştan beri bir aksiyon olmasına rağmen bence filmin sonlarına doğru yapılan dövüş sahneleri diğer sahneleri gölgede bıraktı. 

FENA SPOILER, filmi izlemeden önce arkadaşlarımdan Batman'in öleceğini duymuştum ve resmen atara gelmiştim. Çünkü Civil War'ın çizgiromanında Kaptan Amerika da ölüyor ve ben Team Cap'im. Tüm tuttuklarım ölecekse bunu düşmanlarıma karşı kullanayım derken film bana resmen hareket çekti. Superman öldü. Bence ölmedi tabii ama bunu devam filmi gelmeden kesin olarak bilemeyeceğiz. Bu arada Bruce Wayne'in ve Diana Prince'in (Wonder Woman) aralarında yaptıkları konuşmadan Justice League filminin devam filmi olarak geleceğini anlıyoruz. 
      
Son olarak üç şey söylemek istiyorum: 

Filmin soundtrack'i benim favori bestecim Hans Zimmer ve Junkie XL tarafından yapılmış. Ben soundtarck'i beğendim. Sizin de hoşunuza gidebilir. Bu linkten trackleri dinleyebilirsiniz: https://www.youtube.com/playlist?list=PLBKadB95sF44vjNzNABcYoF_7ae6lAgJM

Filmin reklamı çok iyi yapıldı. Turkish Airlines sponsor olunca zaten ülkecek ''Asın bayrakları.'' moduna girdik. Bunun yanında LCW ve Koton gibi mağazalar tişörtlerini bastı. Gerçi bu her süperkahraman filmi için oluyor, bu yüzden belirleyici bir reklam sayılmaz. Ama reklamı iyi yapıldı demek için Turkish Airlines bile yetiyor zaten. Dünya çapında en iyi havayolu desek yeridir.

Filmin afiş tasarımlarını da çok sevdim ben: 


Mesela bu afişte sevdiğim her şey var. Superman'in olduğu taraftaki renk uyumu, Batman'in siyah beyaz gösterilmesi, afişe yırtılmış görüntüsünün verilmesi, Batman logosunun üzerine kırmızıyla Superman logosunun konulması... Filmin özeti bile denebilir. Tabii spoiler'sız. Son zamanlarda her yerden çıkarım yapar oldum. Sanırım Sherlock izlemenin yan etkisi. :D



Bir profesyonel olmayabilirim ama sıradan insanların da yorumları, değerlendirmeleri ve puanları lazım, değil mi? :D Genelde IMDb'den yüksek veririm. Yine öyle yaptım. Önce 7 verecektim ama düşününce filmin aslında çok da fena olmadığına karar kıldım. 

Kendinize iyi bakın, umarım anlatımımı beğenmişsinizdir. En yakın zamanda görüşmek üzere! 

-E. N. FALCONSON


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder